Benvinguts i benvingudes al nostre bloc!

Som la Montse Rovira i l'Ester Canaldas i hem creat aquest blog perquè totes les persones, família dels més menuts de la llar i amics puguin visitar aquest espai virtual per tal de compartir vivències i anècdotes que anem recollint al llarg del temps. El nostre objectiu és poder transmetre i gaudir plegats d'experiències úniques i precioses que nosaltres vivim amb els infants.

divendres, 11 d’abril de 2014

Xerrada del personal sanitari de pediatria - 29 d'abril a les 17h

Guardeu-vos la tarda del 29 d'abril ja que el personal sanitari de pediatria de la nostra zona ens vindrà a realitzar una xerrada sobre temes generals de pediatria i aprofundiran una mica més amb la temàtica de les vacunes, el seu calendari, les dosis... 
Aquesta es realtizarà a les 17h.

Us hi esperem a tots i totes, no només als pares i mares de la llar sinó també a altres famílies amb infants petits. 

La xerrada durarà aproximadament 1h i no patiu pels més petits ja que tindrem acollida mentre es fa la reunió, això vol dir que els podreu portar a la llar, i mentre ells juguen a l'aula nosaltres realitzarem la xerrada. 

Confirmeu la vostra assistència. 

Moltes gràcies

dimecres, 9 d’abril de 2014

BONES VACANCETES

Us recordem que del 12 al 21 d'abril, la llar d'infants romandrà tancada. 

Dimarts dia 22 d'abril tornarem a obrir amb energies renovades i piles carregades. 

Moltes gràcies i bones vacancetes!!!! 

JORNADA DE PORTES OBERTES / CURS 2014 - 2015


Diada de Sant Jordi


Dimecres dia 23 d'abril celebrarem la festa de Sant Jordi i com sempre ens agrada fer les coses acompanyats de vosaltres, les famílies. 


Per això, al matí a les 10.00h farem una sortida a la paradeta que munta l'escola davant de l'ajuntament per vendre llibres. Tots els papes i mames esteu convidats a fer l'excursió amb nosaltres així que tothom qui vulgui venir, que ens avisi i que vingui a aquesta hora a la llar. 

Sobre les 10.20h arribarem a la paradeta i la idea es que DIPS i famílies remeneu llibres i contes. estarem una estoneta i després tornarem a la llar. 

Aquesta activitat és voluntària, així que si hi ha famílies que no pugueu venir, no passa res, no patiu!!!


La Mona de Pasqua


Pròxima experimentació.... HELP PLEASE!!!!!


A l'entrada de la llar, al racó de la família trobareu una llista la qual cal que feu CAS!!!!! Després de setmana santa el dijous dia 24 farem experimentació amb aliments i necessitem que de casa ens en porteu. Cal que siguin el més originals i espatarrants possibles ja que els més comuns ja els tenen vistos, tastas, olorats, manipulats...  

Imaginació al poder, teniu temps i cal que us apunteu a la llista. 
Heu de portar dos aliments potser del tipus que vulgueu i és interessant que no en repetiu cap, per això, posem la llista. Aquests aliments els heu de portar pel mateix dijous. VInga doncs, ANIMEU-VOS!!!

Manualitats de Sant Jordi

S'acosta Sant Jordi, una festa molt bonica on tots i totes ens regalem petits detalls que ens fan sentir especials. és una festa per passar amb la parella, però també amb les persones que estimes i sobretot amb els fills i filles.

Per això, la llar no es queda curta i els vostres menuts i menudes de casa tindran un petit present per vosaltres, un pel papa (que ha de recordar-se de comprar la rosa o les roses, si té filla/es) i un per la mama (que ha de recordar-se de comprar el llibre o llibres, si té fill/s).

Ara no us farem cap avançament més, però si que us informem que ens estem preparant ja que és una festa de la qual ens agrada gaurdir-ne i esperem que vosaltres també en gaudiu amb els vostres DIPS.

... més endavant penjarem fotografies i el dia 23, el dia de la diada, repartirem les manualitats.

Experimentació amb xocolata


Cançons UD8 - Els aliments







UD8: Els aliments - Els meus aprenentatges


Els aprenentatges que es duran a terme en aquesta unitat didàctica (UD) giren al voltant del centre d'interès dels aliments. Així doncs les activitats que es desenvoluparan estaran relacionades amb aquesta temàtica i a partir d'aquí treballarem diferents continguts i gaudirem amb els diferents aprenentatges.

La primera setmana del mes d'abril, hem pintat les imatges de la UD8, una cistella d'aliments i una nena que estava menjant, les hem observat i les hem explicat. A més, hem introduit els bitts i els pósters dels Aliments. 
També hem experimentat amb xocolata, ningú sap lo bé que ens ho vam passar jejejejjjeje.....
A més, hem après cançons que parlen dels aliments, una cirereta, una plata d'enciam, la masovera, d'entre altres i estem aprenent un poema de sant jordi.
També farem psicomotricitat, treballant els circuits i amb les pilotes.

La segona setmana, a part hem visualitzat els aliments però en 3D, en una capsa hem posat els aliments que trobem al racó de la cuineta i els hem anat anomenant, mirant les seves característiques, la seva forma, el seu color, el seu tamany... també hem buscat les semblances i les diferències entre elles. A més, hem comparat la imatge en 2D, ho sigui el bit, i l'aliment de fireta.
Hem vist el pocoyo i hem pintat un dibuix on surten tots els seus personatges, l'Elly, el Pato i el Pocoyo.
Hem treballat les manualitats de sant jordi, us estem preparant unes cosetes que... ja veureu ja... A més, també hem fet un mural de sant jordi la mar de bonic. 
Dijous, hem fet la mona, us vam demanar que portessiu un ou bullit, però a part amb pa bimbo, nocilla, lacasitos i més xocolata n'hem fet una. una per tot i una per cadascú. que per cert tenen una pinta...
Divendres ens hem menjat la mona i hem gaudit d'un bonic dia.A més, ens hem despedit perquè estarem uns quants dies sense veure'ns.

La quarta setmana del mes d'abril, tornarem el dimarts i treballarem el conte de Sant Jordi. Primer el mirarem a la gran pantalla mentre explicarem el conte i acontinuació farem una fitxa. El dimecres, un dia ben bonic ja que és Sant Jordi, farem una activitat on totes les famílies hi podreu participar i la realitzarem conjuntament amb l'escola, seguidament us posem un post amb més informació.
Dijous experimentarem amb aliments que caldrà que porteu de casa i divendres dia 25, aquest cop sí, si el temps ens ho permet, farem la sortida al castell.

La cinquena setmana farem un repàs matemàtic amb els més grans i amb les petites farem jocs matemàtics. A més treballarem el traç hortizontal amb un mural i també treballarem les emocions.

ja ho veieu ja,,, un mes més curt que els altres però no menys intens. Are you ready???

Sisè número de la revista MUM'S MGZ!!!

Ja la tenim aquí més fresca i dinàmica que mai!!! Ja podeu trobar el sisè número a la llar. 

La motxilla viatgera

JANNA


Moltes gràcies per compartir l'estona del conte amb nosaltres. Hem gaudit tant o més que tu!!!


JORDINA

Aniversari Montse



Gràcies per les vostres paraules dolces i pels vostres somriures i abraçades perquè són 
els millors regals del món. 

Montse**

Article t'Interessa - Mossegar és cosa de criatures

Mossegar és cosa de criatures 1


Una colla d'infants de 2 a 3 anys i la seva educadora han sortit al pati. Possiblement a causa d'alguna joguina, el Jordi mossega amb fúria la Maria i li deixa la marca de les seves dents al braç. Davant del plor sobtat, l'educadora s'hi acosta corrents. Aquesta renya al Jordi i intenta consolar la Maria, mentre observa la mossegada. La nena passa un dia plorós i l'educadora està tota distant amb el Jordi. Quan, a l'hora de plegar, arriben la mare i pare de la Maria, des de la porta, alguns infants els diuen que el Jordi l'ha mossegat i que ha plorat molt. Aquests, alarmats, demanen explicacions a l'educadora i l'acusen de manca de cura i control. L'educadora intenta tranquil·litzar-los, però interiorment se sent molesta. Quan arriba la mare del Jordi, l'educadora li mostra el seu enuig i li demana que prengui alguna mesura. La mare del Jordi treu importància i no entén aquest to de l'educadora “per una cosa de criatures”. A més, altres vegades ha rebut ell i no ha passat res.

** Els infants mosseguen per...
La conducta de mossegar i altres expressions relacionades apareixen com a manera d'expressar un malestar davant d'alguna cosa que no s'aconsegueix immediatament o que impedeix portar a terme un desig propi.
En la mesura que el pensament avança, el llenguatge serveix com a modulacor d'aquestes accions (pegar, mossegar, empènyer, esgarrapar, prendre) i aquestes es comencen a quedar en segon pla.
Darrere del comportament de mossegar, apareix en el nen o nena un conflicte emocional que no sap canalitzar o resoldre de cap més manera.


** Hi ha quelcom que hi puguem fer?
Una manera d'ajudar per part de les educadores podria ser intentar fer-se càrrec també del malestar de l'infant que agredeix i cuidar-lo més acuradament.
Acostar-s'hi i mostrar-li individualment la desaprovació del seu comportament. Seguidament, preguntar-li què li ha passat, mostrar comprensió per l'enuig i posar un límit. Finalment, acostar als dos infants i fomentar la integració de tot el grup.
A més, caldria realitzar un esforç especial per salvaguardar la privacitat i la intimitat necessàries en parlar amb ells sobre els problemes dels fills i de les filles.

**No només mosseguen els infants.
Altres comportarments agressius que apareixen en el cas comentat:
- La mare i el pare de la Maria “ensenyen les dents” a l'educadora, acusant-la d'incompetència en la seva professió, la qual cosa suposa per a ella una amenaça. Això, produeix una agressió damunt l'educadora.
- També l'educadora “fa una mossegada” a la mare del Jordi. Això de “a veure si hi fas alguna cosa” es converteix en una acusació.

Aixi doncs, com a conclusió dir que és interessant crear petits espais de reflexió en els equips educatius on es poguessin comentar i discutir de manera constructiva els problemes i les intervencions realitzades.
Si tant els pares i les mares com l'educadora haguessin pogut compartir com el que era més prioritari l'interès per entendre, ajudar i resoldre el conflicte creat, intentant veure des del seu rol el que cadascú hi pot aportar, sense judicis ni acusacions, possiblement el clima creat hauria estat ben diferent.



Així doncs, reflexionem-hi!!!

1LÓPEZ, A.M. (2001). “Mossegar és cosa de criatures”. Guix d'infantil, núm 2:26. (article complet per aprofundir més).