Benvinguts i benvingudes al nostre bloc!

Som la Montse Rovira i l'Ester Canaldas i hem creat aquest blog perquè totes les persones, família dels més menuts de la llar i amics puguin visitar aquest espai virtual per tal de compartir vivències i anècdotes que anem recollint al llarg del temps. El nostre objectiu és poder transmetre i gaudir plegats d'experiències úniques i precioses que nosaltres vivim amb els infants.

dijous, 23 de maig de 2013

... cuinem galetes de xocolata ...


Fotografia de grup

Pels morosos i les moroses que no hagiu pagat encara, cal que dilluns ens porteu els diners si us plau. jejjejejjeje!!!!

Recordeu que els heu d'entregar i que cada fotografia val 3 euros.

Moltes gràcies!!!!!!!!!!!! per cert, moltíssimes gràcies una vegada més a la Sílvia perquè ens ha fet la súper foto que no dubteu que quedarà preciosa.

una manera original de treballar els animals.... moldegem amb plastilina....










i ... més cosetes dels dips



… més coses dels dips!!!

A l'escola també vam explicar el conte dels dips i a més, també hem fet més coses, pintar un dibuix ben bonic del dip i punxar amb punxó, que això no ho havíem fet mai.... jejeje, vam descobrir que passava si ben en compte apretàvem una cosa que és diu punxó damunt de la fulla de paper.... i pafff es trenca el paper i fem un petit foradet, és a dir, punxem la fitxa.
Va ser una experiència diferent i nova... ens ho vam passar súper bé... mireu quina concentració....









Una visita inesperada...


A partir del dia 3 de juny i fins al dia 28 l'Anna Rovira Vidal, vindrà a fer pràctiques al nostre centre. Ella ara està estudiant un grau superior referent a les llars d'infants i ha triat la nostra casa per nodrir-se de les experiències que anirà vivint amb nosaltres i els vostres fills i filles durant el dia a dia. 

Ella es passarà unes quantes estones amb nosaltres i per això us ho fem saber perquè la rebeu, l'estimeu i la mimeu com una més del grup.

Esperem que ho gaudeixis al màxim i que aprofitis infinitament cada segon.

Moltes gràcies.  

La ruta dels Dips - Part I

Us deixem un tastet de la nostra primera visita a l'Oficina de Turisme i Centre d'Interpretació, on la Sílvia Carrillo, mama de l'abril, ens va explicar la llegenda dels dips, després vam pintar un dibuix ben bonic del dip i finalment ens ho vam passar pipa descobrint les instal·lacions  del centre


Però no s'acaba aquí... el dimecres dia 29, farem la segona visita i farem la mini ruta dels dips. Totalment adaptada als infants gràcies a la qual coneixerem diversos llocs del nostre municipi i descobrirem més coses dels dips. Així doncs, el dimecres vinent anirem a tombar i l'excursió durarà des de les 10, fins les 11.30.

Moltes gràcies.

... mmm... NATA!!!!


El color groc


El traç horitzontal








divendres, 10 de maig de 2013

Una tarda diferent i especial...

El Guifré, la Glòria i el David han volgut compartir una tarda diferent i especial que van passar la família junts...a l Guifré li encanten els ventiladors, com giren, el soroll que fan, com són... i a més li fa gràcia perquè a totes les cases n'hi han a l'estiu i els seus papis van tenir una bona pensada... doncs què millor que anar a veure els aerogeneradors que tenim tan a prop nostre, a les terres de Colldejou... i el resultat és aquest!!!

Mireu, mireu...




i... sabeu el que és més important de tot... que van passar una tarda ben bonica els tres junts!!! Moltes gràcies Glòria, David i Guifré per voler compartir aquests moments amb nosaltres. 

i.... aprofito.... si algú s'anima.... ja ho sabeu!!!!!!!!!!!!!!

dijous, 9 de maig de 2013

Cançons treballades de la UD9 - Els animals












La Ruta dels Dips


  • El dimecres dia 15 farem una petita excursió a l'oficina de turisme. Allí ens espera una visita pels diferents racons interns i després l'explicació de la història dels dips. A continuació, farem una activitat plàstica com a recordatori. 

  • El dimecres dia 22 farem una altra excursió. Farem una petita ruta, adaptada als infants, per conèixer i descobrir on estan els dips i així poder veure en quines zones tan i tan originals es troben. 

un link interessant.....

Un link interessantíssim, és per treballar amb els vostres fills i filles els animals des de casa. nosaltres aquí a l'escola farem una petita activitat, però l'ideal és que si teniu un ratet, ho treballeu a casa. és una pàgina web pensada pels més petits perquè aprenguin a utilitzar el ratolí, el teclat i el click del ratolí. està molt bé, ja ho veureu proveu-ho que és una activitat que els agradarà molt i molt als vostres fills i filles...

ja ens comentareu les vostres impressions... ok???!!!!

buhoboo

El color groc


Dijous dia 16 de març, és a dir, dijous vinent, celebarem la festa del color groc, per això caldrà que porteu als vostres fills i filles vestits de color groc.

Com més groc es respiri a l'ambient millor. Portarem tots aquests dies treballant aquest color i culminarem totes les activitats amb la Festa.

El dimecres us posarem un recordatori a l'agenda per tal que ho recordeu.

Per dimecres dia 15, a més, cal que porteu 1 objecte de color groc i 3 imatges de coses de color groc.

Moltes gràcies!!!!!

Què estem treballant durant el mes de maig???


Aquest mes d'abril estem treballant la Unitat Didàctica de: Els animals. Treballarem moltíssimes coses relacionades amb aquesta temàtica. Tot seguit us les descrivim de manera general:

  • Activitats matemàtiques: Treballarem el color groc, el color del sol i de la calor, tanta com en comença a fer ara.... aprofitarem i farem un memory d'animals, puzzles d'animals, etc. 
  • Activitats creatives de descoberta de l'entorn: Experimentarem amb nata.... no us ho podeu imaginar com ens ho passarem i com ens posarem de nata..... i també amb cireres, aprofitant que el cirerer del pati està carregat d'aquestes fruitetes, a més cada dia el mirem i veiem que s'estan posant cada vegada més i més vermelles, mmmm més maduretes i dolces. A part, farem dues excursions a l'oficina de turisme ja que aquest mes treballem els animals i un animal molt característic i súper súper proper a nosaltres és el Dip. així que ens explicaran la història dels dips i després anirem a rondar pel poble per buscar els dips que hi han amagats. També farem de pastissers.... jijijiji, untarem a les galetes xocolata desfeta. mmmmm!!!!!!! 
  • Activitats plàstiques: Farem el mural de color groc i dseprés de les experimentacions expressarem el que hem sentit, vist i descobert pintant lliurement. A més, farem un mural ben bonic que ens servirà per decorar les nostres parets. A més, aprendrem a fer formes d'animals amb plastilina, un gat, un gos, un peix....
  • Llenguatge verbal: la història dels dips, home....... doncs clar que sí que l'explicarem, és un bonic relat el qual farà perdre la por dels dips i ens endisarà al bonic món de les històries llegendàries. A més treballarem el póster dels animals, els bitts, i fins i tot, jugarem amb l'ordinador mentre aprenem els sons que fan els diferents animals. 
  • Llenguatge musical: cantarem molt cançons relacionades amb els animals, treballarem el fluix i el fort, el llarg i el curt... i moltes altres activitats relacionades amb la música i els instruments musicals. 
  • ... i moltes coses més....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja ho veieu no hi ha temps per l'avorriment, al contrari, tot és diversió i aprenentatge!!!!!!!!!!

Article t'Interessa - El control d'esfínters


El control d'esfínters
Independitzar-se del bolquer

No pel fet de treure el bolquer abans de temps els infants es faran grans de cop. L'autonomia és un indicatiu que l'infant emprèn el camí de conèixer el seu cos i s'independitza de nosaltres. Deixar el bolquer, però, no és fàcil. Encara que hi ha un marc referencial d'edat, ens hem de guiar pel moment evolutiu de l'infant.

Estem en una època on tot evoluciona sorprenentment, però els infants continuen sent infants. Així, moltes famílies tenen pressa, perquè els fills es facin més autònoms, deixin el xumet i els bolquers. Alguns, sovint, s'amoïnen i d'altres tenen una actitud més relaxada i esperen, per iniciar l'infant en el control d'esfínters.

De vegades uns i altres només miren les necessitats pròpies, allò que aniria bé per a l'organització familiar, i s'obliden de l'evolució de l'infant. Justament aquesta evolució és la que ens marca el moment per iniciar qualsevol camí.

Hi ha un marc referencial que situa el control d'esfínters al voltant dels dos anys, però que un infant estigui preparat per controlar aquesta necessitat bàsica no depèn ben bé de l'edat que té, sinó de la maduresa del seu cos.

Hi ha senyals que ens indiquen que l'infant comença a tenir consciència de les sensacions de l'aparell excretor. Primer de tot, cal que reconeguin si han fet pipi o caca. Alguns infants busquen racons més tranquils per ajupir-se i fer caca, d'altres ho verbalitzen mentre en fan i, finalment, és tal el coneixement quan tenen la sensació que diuen: “Vaig a fer caca!”

La família és el primer context educatiu, però els infants escolartizats també reben estímuls de la llar. Per tant, totes dues accions han d'anar encaminades conjuntament a la consecució dels objectius fixats, encara que de vegades hi hagin disparitat de criteris.
** Les reaccions dels infants
Hi ha nens/es que expressen, un interès per desfer-se del bolquer. Tan bon punt com se'ls n'ofereix la possibilitat, es desfan del bolquer i s'inicien en una nova vivència, el plaer de gaudir del control del seu propi cos. Hi ha d'altres infants que viuen desfavorablement qualsevol intent d'asseure'ls al vàter. N'hi ha que són feliços quan els felicitem pel seu pipi. També hi ha infants que tenen un interès limitat pel tema, la seva curiositat només comprèn el fet d'observar els altres asseguts. Aquests, necessiten observar abans de deixar-se anar, i nosaltres, hem de poder respectar la seva manera de ser. En qualsevol cas, és important que els infants vegin les nostres reaccions positives quan progressen en l'adquisició de l'hàbit, i l'absència de recriminacinos en aquells casos en què l'intent ha estat fallit.

** Maneres de fer
Cada nen/a respondrà de manera diferent a cada una de les nostres propostes. Com ja hem dit, escollir el moment de treure el bolquer i iniciar l'infant en el control d'esfínters no depèn només de l'edat, sinó també d'un entorn propici i de la predisposició d'aquest. Recordeu, un control que es fa quan l'adult és el que sempre vetlla perquè no s'escapi el pipi o caca esdevé una autonomia falsa.

Tinc pipi?
Per arribar al fet que sigui l'infant qui pronunciï aquestes paraules, cal haver viscut tot un procés. És cert que, l'infant té la possibilitat de començar a controlar el seu esfínter a partir dels dos anys, però no sempre està madurativament a punt per fer-ho. De vegades l'èxit de l'adquisició només requereix paciència i habilitat de saber observar en quin moment l'infant es mostra predisposat.

El fet més important, en tot cas, haurà estat respectar les particularitats de cadascú i haver iniciat el control d'esfínters amb la coordinació de la família i l'escola.

Sílvia Vega
Revista In-fàn-cia núm. 126